Teatre per prevenir la violència de gènere

Aquest divendres, de la mà de la companyia de teatre 'La Xixa Teatre', els joves del Centre Obert han treballat la importància de prendre partit per poder avançar en la igualtat de gènere.

Dinàmiques teatrals i de moviment han garantit la diversió dels joves. Però més enllà de passar una bona estona, el grup també ha pres consciència. “L'activitat estava dirigida a la reflexionar sobre com els estereotips ajuden a perpetuar la violència masclista”, explica l'educador Dani Navarro.

És la primera vegada que els joves del Centre Obert realitzen una activitat d'aquestes característiques. Amb la proposta 'El teatre de les oprimides', els joves són part activa de la representació. Aquesta metodologia permet aflorar percepcions i filtres culturals, conflictes i experiències individuals; i treballar, tot seguit, alternatives col·lectives a favor de la llibertat personal.

La dinàmica ha anat a càrrec d'Ana i Nagora, de 'La Xixa Teatre'. Es tracta d'una activitat que ofereix el Badiu Jove i forma part del projecte ‘Posem el cos contra les violències masclistes’.