Premsa

Per a més informació, contacteu amb l'equip de comunicació del Centre Sant Jaume:
Núria Arias – 639 01 08 07 – comunicacio@fundaciocarlesblanch.org

Ràdio Estel_ "25 anys del Centre Sant Jaume" 23/07/2023. El programa Àngels entrevista el director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, i Pau Compte, alumne de la UEC.

La Vanguardia_ "Oportunidades para los más vulnerables en Badalona" 09/05/2023. Article sobre el projecte del Centre Sant Jaume.

Jesuïtes Catalunya_ "El Centre Sant Jaume celebra en família els seus 25 anys" 09/05/2023. Crònica de la celebració del 25è aniversari del Centre a l'Escola Jesuïtes Sarrià - Sant Ignasi.

Catalunya Religió_ "El Centre Sant Jaume celebra 25 anys de compromís amb les famílies de Badalona" 09/05/2023. Crònica de la celebració del 25è aniversari del Centre a l'Escola Jesuïtes Sarrià - Sant Ignasi.

Jesuïtes Catalunya_ "Sopar Llenties Solidàries" 23/02/2023. Reserva't la data.

Televisió de Badalona_ "Llenties Solidàries" 21/04/2023. La Televisió de Badalona grava la recepta que ha presentat l'alumnat del Baldomer Solà al III Concurs de Llenties Solidàries.

Televisió de Badalona_ "Festa de Nadal al Centre Sant Jaume" 27/12/2022. Cobertura de la Festa de Nadal per part de la Televisió de Badalona.

Revista A Una Jesuïtes Sarrià Sant Ignasi_ "La interculturalitat al Centre Sant Jaume: sumar, aprendre i evolucionar" 21/09/2022. Pàgina 50-51. Article d'Eva Tortajada, treballadora del Centre Sant Jaume, sobre la diversitat cultural que hi ha a l'entitat.

Newsletter Jesuïtes Sarrià Sant Ignasi_ "El Centre Sant Jaume necessita el teu vot!" 21/09/2022. Pàgina 12. Article sobre la nominació de l'entitat als XI Premis Migranodearena dins la categoria 'ONG més activa'.

Newsletter Jesuïtes Sarrià Sant Ignasi_ "Comença el Casal d'Estiu del Centre Sant Jaume!" 22/06/2022. Pàgines 40-41. Article sobre l'inici de les activitats d'estiu de l'entitat.

Catalunya Religió_ "Ramadà entre cultures, nit d'iftar al Centre Sant Jaume" 28/04/2022. Cartell informatiu del Sopar Comunitari organitzat pel Centre Sant Jaume i la Taula de Diàleg Interreligiós de Badalona.

Onda Cero_ "Entrevista sobre el Centre Sant Jaume i les Llenties Solidàries" 23/03/2022. Jaume Mas dedica la seva secció 'Ciutat Solidària' a parlar del Centre Sant Jaume i el II Concurs de Llenties Solidàries amb el director de l'entitat, Grau Ussetti.

Programa Tres60º_ "Entrevista Llenties Solidàries 2022" 09/03/2022. Toni Forteza entrevista el director del Centre Sant Jaume i la directora d'F.Roca SL. a la Televisió de Badalona per parlar de les Llenties Solidàries.

Revista A Una_ "II Concurs de Llenties Solidàries" 07/03/2022. El II Concurs de Llenties Solidàries ja s'està coent (pàgs 34-35).

Jesuïtes Sarrià Sant Ignasi _ "II Concurs de Llenties Solidàries del Centre Sant Jaume" 07/03/2022. El Centre Sant Jaume, amb la col·laboració d'F.Roca S.L i Jesuïtes Sarrià Sant Ignasi, obren inscripcions al II Concurs de Llenties Solidàries.

Jesuïtes Catalunya _ "Dues estrelles Michelin cuinen per al Centre Sant Jaume" 07/03/2022. Després de l’èxit de l’edició de 2021, el Centre Sant Jaume torna a convocar Concurs de Llenties Solidàries.

Televisió de Badalona _ "Torna el II Concurs de Llenties Solidàries al Centre Sant Jaume" 03/03/2022. Els infants de Centre Obert hi participen amb una recepta d.F.Roca.

Diari de Badalona _ "Dues estrelles Michelin cuinen per al Centre Sant Jaume" 03/03/2022. Obertes les inscripcions al II Concurs de Llenties Solidàries.

L'Independent de Badalona _ "Dos cuiners posseïdors d’estrelles Michelin col·laboren enguany en el concurs de llenties solidàries del Centre Sant Jaume de Badalona" 03/03/2022. Carles Gaig i Carme Ruscalleda participen amb dues receptes de llenties.

Televisió de Badalona _ Notícia Inauguració Nou Centre Sant Jaume / Conexió Directe / Entrevista Hble. Consellera Drets Socials Generalitat Catalunya i Director CSJ Grau Ussetti 19/11/2021. Inauguració del nou edifici Centre Sant Jaume.

Televisió de Badalona _ Notícia Remodelació - Ampliació del Nou Centre Sant Jaume / Participació al Festival 48H Open House 20/11/2021. Inauguració del nou edifici Centre Sant Jaume.

Televisió de Badalona _ Notícia sobre el I Concurs de Llenties Solidàries a benefici del Centre Sant Jaume 12/03/2021. Difusió del I Concurs de Llenties Solidàries a benefici del Centre Sant Jaume.

Ràdio Ciutat de Badalona _ Entrevista amb el director el Centre Sant Jaume, Grau Ussetti i el xef de l'escola Sant Ignasi, Jordi Gras 03/03/2021. El programa Badalona Matí entrevista el director de l'entitat i el xef d'F.Roca per parlar del I Concurs de Llenties Solidàries a banefici de l'entitat.

El Tot Badalona _ "Cuiners de renom donen suport al Centre Sant Jaume" 02/03/2021. Difusió del I Concurs de Llenties Solidàries a benefici del Centre Sant Jaume.

Catalunya Religió _ "Llenties solidàries: un concurs amb Carme Ruscalleda i Ada Parellada" 02/03/2021. Difusió del I Concurs de Llenties Solidàries a benefici del Centre Sant Jaume.

Jesuïtes Educació _ "Tornen les Llenties solidàries del Centre Sant Jaume" 02/03/2021. Difusió del I Concurs de Llenties Solidàries a benefici del Centre Sant Jaume.

Ràdio Ciutat de Badalona _ Entrevista amb el director el Centre Sant Jaume, Grau Ussetti 16/02/2021. El programa Badalona Matí entrevista el director de l'entitat per parlar del document de mesures urgents que han elaborat les entitats del sector social dels Jesuïtes de Catalunya adreçades als partits que han de confeccionar el nou govern de la Generalitat.

Badalona Comunicació _ Entrevista amb el director el Centre Sant Jaume, Grau Ussetti 16/02/2021. L'informatiu de la Televisió de Badalona es fa ressò del document de mesures urgents que han elaborat les entitats del sector social dels Jesuïtes de Catalunya adreçades als partits que han de confeccionar el nou govern de la Generalitat.

Revista AUNA _ "El repte de recuperar l'escola en un entorn COVID" 12/02/02/2021. Article a la revista de l'escola Jesuïtes Sarrià - Sant Ignasi sobre com s'ha adaptat el projecte de la UEC del Centre Sant Jaume als nous protocols sanitaris de la COVID-19.

La Vanguardia _ "Jesutïtes de Catalunya demanen mesures urgents per a persones en exclusió social08/02/2021. Recull de les propostes elaborades per les entidades del sector social dels Jesuïtes a Catalunya per als partits que concorren a les eleccions del 14F.

La República _  "Les entitats del Sector Social dels Jesuïtes insten els partits a millorar la situació dels més vulnerables08/02/2021. Recull de les propostes elaborades per les entidades del sector social dels Jesuïtes a Catalunya per als partits que concorren a les eleccions del 14F.

Catalunya Religió _  "Les entitats socials jesuïtes denuncien que 'plou sobre mullat'" 09/02/2021. Recull de les propostes elaborades per les entidades del sector social dels Jesuïtes a Catalunya per als partits que concorren a les eleccions del 14F.

Església Arxidiocesana de Barcelona _  "Propostes de les entitats el Sector Social dels Jesuïtes de davant les eleccions" 09/02/2021. Recull de les propostes elaborades per les entidades del sector social dels Jesuïtes a Catalunya per als partits que concorren a les eleccions del 14F.

L'Independent de Badalona _  "El que ha fet la crisi és treure el poc maquillatge que amagava la situació real de necessitat27/01/2021. Entrevista al patró i a la responsable de voluntariat , Paco Ángel i Núria Arias, sobre la tasca del Centre Sant Jaume en el context actual de pandèmia.

Catalunya Cristiana _  "Les nostres vides són importants" 27/12/2020. Article de Grau Ussetti, director del Centre Sant Jaume sobre l'incendi mortal a la nau abandonada a Badalona.

Catalunya Religió _  "Badalona: "Tothom sabia què hi passava i ningú va prevenir res" 10/12/2020. El director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, parla sobre l'incendi a la nau ocupada al barri de Gorg, a Badalona.

pregaria.cat _  "Actua, val la pena" 28/09/2020. Elena Ribas, coordinadora del Voluntariat al Centre Sant Jaume, explica la seva experiència com a voluntària de l'entitat.

El Periódico _  "Hem de garantir els drets dels infants" 19/09/2020. El Periódico entrevista el director del Centre Sant Jaume. Grau Ussetti relfexiona sobre com agreujarà la pandèmia el problema de l'absentisme escolar i analitza quina està sent la nostra resposta com a societat a l'actual emergència social.

Estol _  L'impacte de la COVID-19 a les famílies del Centre Sant Jaume 01/07/2020. La revista Estol que elabora l'Associació d'Antics Alumnes de l'Escola Jesuïtes - Sarrià Sant Ignasi publica un anàlisi sobre l'impacte social i econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19.

A UNA _ Què hem après? 30/06/2020. La revista de A UNA de l'Escola Jesuïtes - Sarrià Sant Ignasi publica a les pàgines 34 i 35 un article i un vídeo sobre els aprenentatges del Centre Sant Jaume durant els tres mesos de confinament.

Catalunya Religió _ Juliol incert per al Centre Sant Jaume 23/06/2020. Des del mes d’abril el Centre Sant Jaume i la Xarxa Solidària de Badalona han repartit 37.400 àpats a les persones en situació de més vulnerabilitat de la ciutat.

La Vanguardia _ COVID-19, emergència social 17/06/2020 i 13/06/2020. Anunci del Centre Sant Jaume a La Vanguardia

BDN Notícies _ El Centre Sant Jaume davant l'emergència social 12/06/2020. Rocío Humet, cap de projectes del Centre Sant Jaume, explica a la Televisió de Badalona com s'ha adaptat l'entitat a les necessitats sorgides arran de la crisi social i sanitària de la COVID-19.

RAC1 _ La situació és d'emergència social 02/05/2020. El programa 'Via Lliure' de RAC1 ha parlat amb el director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, sobre la greu emergència social en que ha derivat la crisi sanitària de la COVID-19. Els Centres Oberts de la ciutat de Badalona demanen a l'Ajuntament que apliqui d'immediat un pla d’emergència.

El Tot Badalona _ Els centres oberts denuncien una emergència social a Badalona 02/05/2020. El diari local es fa ressò del comunicat que han emès els Centres Oberts de la ciutat demanant lideratge polític per donar resposta a l'actual situació d'emergència social.

L'Independent de Badalona _ Els Centres Oberts de Badalona i diferents entitats reclamen un pla d’emergència social immediat 28/04/2020. Els Centres Oberts de Badalona i representants de diferents entitats de la ciutat demanen al govern municipal un pla d’emergència social immediat per donar resposta a les necessitats bàsiques derivades de la crisi actual i un altre posterior per garantir un sistema de drets socials i de protecció social.

BDN Notícies _ '50 cèntims, 1 àpat' 25/04/2020. La Televisió de Badalona parla amb el director del Centre Sant Jaume i amb la directora de F.Roca de la campanya solidària 50/1 per repartir 500 àpats diaris entre la població més vulnerable de Badalona.

Ara _512 carmanyoles de macarrons porta a porta 22/04/2020. El diari Ara acompanya els voluntaris i voluntàries a repartir els plats del 50/1 per Badalona i comprova que les enntitats i serveis socials no donen l'abast per l'agreujament de la pobresa als barris més humils.

BDN Notícies _ 500 àpats diaris per a les persones més fràgils de Badalona 21/04/2020. La Televisió de Badalona acompanya el voluntariat en el primer dia de repartiment dels àpats solidaris que elabora l'empresa F.Roca en col·laboració amb el Centre Sant Jaume i la Xarxa Solidària de Badalona.

Badalona Tres60º _ A dos dies de les Llenties Solidàries 03/03/2020. El responsable de Gestió del Centre Sant Jaume, Agustí Soler, i un dels patrons de l'entitat, Carlos Ticó, expliquen tots els detalls del Sopar de Llenties Solidàries del 5 de març al programa de la Televisió de Badalona Tres60º.

Estris.cat _ 8è Sopar Llenties Solidàries per garantir les rutines bàsiques d'infants i joves 10/02/2020. Notícia sobre l'obertura d'inscripcions al 8è Sopar de Llenties Solidàries que organitza el Centre Sant Jaume.

Jesuïtes.net _ Sopar solidar per donar suport al Centre Sant Jaume de Badalona 11/02/2020. Notícia sobre l'obertura d'inscripcions al 8è Sopar de Llenties Solidàries que organitza el Centre Sant Jaume.

Catalunya Religio _ Sopar de Llenties Solidàries, a l’Escola Sant Ignasi de Barcelona 11/02/2020. Notícia sobre l'obertura d'inscripcions al 8è Sopar de Llenties Solidàries que organitza el Centre Sant Jaume.

Flama _ El Centre Sant Jaume obre les inscripcions al 8è Sopar Llenties Solidàries 07/02/2020. Notícia sobre l'obertura d'inscripcions al 8è Sopar de Llenties Solidàries que organitza el Centre Sant Jaume.

Reportatge A UNA _  La UEC al Centre Sant Jaume 18/12/2019. Aquest número de la revista 'A Una' inclou a la pàgina 28 un article sobre la UEC elaborat per la cap de projectes del Centre Sant Jaume, Rocío Humet.

BDN Notícies _ Les entitats socials reclamen la reactivació del Consorci Badalona Sud 11/12/2019. La Televisió de Badalona parla amb el director del Centre Sant Jaume sobre la paràlisi del Consorci Badalona Sud.

El Periódico _ 'Las ayudas al sur de Badalona caen en el olvido político' 02/12/2019. El Periódico aborda amb el director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, la paràlisi del Consorci Badalona Sud.

El Periódico _ 'El tercer sector exigeix pactes i pressupostos' 29/11/2019. El Periódico es fa ressò del manifest firmat pel Centre Sant Jaume i altres entitats del tercer sector reclamant polítiques públiques que assegurin la cobertura dels drets socials, la qualitat de l’atenció, la sostenibilitat dels serveis i la millora de les condicions laborals dels professionals.

BDN Notícies _ La UEC del Centre Sant Jaume 22/11/2019. Un equip dels informatius de la Televisió de Badalona passa el matí a la UEC del Centre Sant Jaume.

BDN Notícies _ L'Espai Familiar del Centre Sant Jaume 22/11/2019. Un equip dels informatius de la Televisió de Badalona passa el matí a l'Espai Familiar del Centre Sant Jaume.

BDN Notícies _ La situació de l'infrahabitatge s'agreuja a Badalona 19/11/2019. Els serveis informatius de la Televisió de Badalona entrevisten el director del Centre Sant Jaume per parlar dels greus problemes d'infrahabitatge que pateix Badalona.

Badalona Tres60º _ Parlem de voluntariat 16/10/2019. El director del Centre Sant Jaume i la responsable del Voluntariat de l'entitat participen al programa de la Televisió de Badalona Tres60º per parlar del voluntariat.

Reportatge a la revista Auna

Bona part de l'èxit és el vincle amb els joves 23/11/2017. El programa BadalonaTres60º publica de forma més extensa el reportatge gravat al Centre Sant Jaume. El periodista Toni Forteza introdueix amb aquest material l'entrevista en directe, a plató, el director de l'entitat Grau Ussetti. El magazine d'actualitat repassa el perfil de les persones ateses i posa sobre la taula, entre d'altres qüestions, els elevats índex d'absentisme escolar que presenten molts centres de la Badalona Sud.

La xarxa ha de donar resposta a les necessitats d'aquests infants i joves 31/10/2017. El periodista Carles Tornero al programa Badalona Matí entrevista al director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti; al jove Luis Enrique Vedia que va participar dels projectes d'Aula Oberta i del Centre Obert i que actualment és estudiant de Dret a la Universitat Autònoma de Barcelona; i a Joaquim Galceran, voluntari de l'entitat, antic alumne del Col·legi Sant Ignasi de Sarrià i veí de Badalona.

El desemparament de molts joves s’agreuja quan es fan grans 19/11/2017. Entrevista a Grau Ussetti: El setmanari Catalunya Cristiana entrevista el director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, amb motiu dels 20 anys de l'entitat. La conversa situa el context de Badalona Sud i les dinàmiques d’exclusió, de marginalitat i de pobresa que intenten trencar com a centre socieducatiu.

Els jesuïtes de Sarrià criden al compromís social amb el centre Sant Jaume 18/10/2017. Crònica de l'acte d'inauguració dels actes del 20è aniversari del Centre Sant Jaume. S'hi recullen les intervencions més destacades d'Antoni Parellada, director del col·legi Jesuïtes Sarrià – Sant Ignasi; del president de la Fundació Carles Blanch, Jaume Boadas; i del director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti.

Televisió de Badalona visita el Centre Sant Jaume 13/10/2017. L'informatiu d'aquest dilluns ha recollit la notícia dels 20 anys del centre amb entrevistes a Beatriz Bueno, responsable de la UEC Gorg, els alumnes Brian de Gracia i Gods Okumbar, i la cap de gestió de l'entitat, Silvia Sala. La notícia s'ha centrat en el projecte de suport a l'escolarització.

Grau Ussetti: "El desemparament de molts joves s’agreuja quan es fan grans" El setmanari Catalunya Cristiana entrevista el director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, amb motiu dels 20 anys de l'entitat. La conversa situa el context de Badalona Sud i les dinàmiques d’exclusió, de marginalitat i de pobresa que intenten trencar com a centre socieducatiu.

Grau Ussetti: "El desamparo de muchos jóvenes se agrava cuando se hacen mayores" 17/10/2017. El semanario Catalunya Cristiana entrevista al director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, en motivo de los 20 años de la entidad. La conversación situa el contexto de Badalona Sur y las dinámicas de exclusión, de marginalidad y de pobreza que intentan romper como centro socioeducativo.

Gorg acull la festa dels 20 anys del Centre Sant Jaume El centre socioeducatiu projecta un nou edifici per millor respondre a les necessitats de Badalona Sud i les seves famílies. Aquest dissabte dia 28 d’octubre la ciutat de Badalona acull l’acte central dels 20 anys del Centre Sant Jaume…

Els jesuïtes de Sarrià criden al compromís social amb el Centre Sant Jaume Aquest dilluns s'han inaugurat els actes de celebració dels 20 anys del Centre Sant Jaume de la Fundació Carles Blanch. L'escola Jesuïtes Sarrià – Sant Ignasi acull des d'ahir una exposició que repassa els 20 anys de trajectòria d'aquest centre …

El Centre Sant Jaume celebra 20 anys Avui dilluns a les sis de la tarda s'inauguren els actes de celebració dels 20 anys del Centre Sant Jaume de la Fundació Carles Blanch. Amb el lema 'Celebrem el passat construint futur', l'escola Jesuïtes Sarrià – Sant Ignasi acull la primera de les activitats ...

Memòria 2016

El Centre Sant Jaume és una entitat plena de vida! Projectes que funcionen i, sobretot, persones dedicades, eficients i amb gran esperit de col·laboració, que permeten dur a terme el nostre gran objectiu: millorar el futur dels nois i noies de Badalona. Les necessitats d’atenció als infants de Badalona encara estan lluny de ser cobertes. És per aquest motiu, que ens plantegem una important ampliació del centre amb la construcció d’un nou edifici, que ens aporti els espais adequats i suficients per a les actuals i futures necessitats. Com sempre diem, el que volem és: “més i millor”, per aconseguir donar un millor futur als infants i joves que acompanyem des dels diferents projectes.

Descarrega PDF

Imatges