Premsa

Per a més informació, contacteu amb l'equip de comunicació del Centre Sant Jaume:
Núria Arias – 639 01 08 03 – comunicacio@fundaciocarlesblanch.org

pregaria.cat _  "Actua, val la pena" 28/09/2020. Elena Ribas, coordinadora del Voluntariat al Centre Sant Jaume, explica la seva experiència com a voluntària de l'entitat.

El Periódico _  "Hem de garantir els drets dels infants" 19/09/2020. El Periódico entrevista el director del Centre Sant Jaume. Grau Ussetti relfexiona sobre com agreujarà la pandèmia el problema de l'absentisme escolar i analitza quina està sent la nostra resposta com a societat a l'actual emergència social.

Estol _  L'impacte de la COVID-19 a les famílies del Centre Sant Jaume 01/07/2020. La revista Estol que elabora l'Associació d'Antics Alumnes de l'Escola Jesuïtes - Sarrià Sant Ignasi publica un anàlisi sobre l'impacte social i econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19.

A UNA _ Què hem après? 30/06/2020. La revista de A UNA de l'Escola Jesuïtes - Sarrià Sant Ignasi publica a les pàgines 34 i 35 un article i un vídeo sobre els aprenentatges del Centre Sant Jaume durant els tres mesos de confinament.

Catalunya Religió _ Juliol incert per al Centre Sant Jaume 23/06/2020. Des del mes d’abril el Centre Sant Jaume i la Xarxa Solidària de Badalona han repartit 37.400 àpats a les persones en situació de més vulnerabilitat de la ciutat.

La Vanguardia _ COVID-19, emergència social 17/06/2020 i 13/06/2020. Anunci del Centre Sant Jaume a La Vanguardia

BDN Notícies _ El Centre Sant Jaume davant l'emergència social 12/06/2020. Rocío Humet, cap de projectes del Centre Sant Jaume, explica a la Televisió de Badalona com s'ha adaptat l'entitat a les necessitats sorgides arran de la crisi social i sanitària de la COVID-19.

RAC1 _ La situació és d'emergència social 02/05/2020. El programa 'Via Lliure' de RAC1 ha parlat amb el director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, sobre la greu emergència social en que ha derivat la crisi sanitària de la COVID-19. Els Centres Oberts de la ciutat de Badalona demanen a l'Ajuntament que apliqui d'immediat un pla d’emergència.

El Tot Badalona _ Els centres oberts denuncien una emergència social a Badalona 02/05/2020. El diari local es fa ressò del comunicat que han emès els Centres Oberts de la ciutat demanant lideratge polític per donar resposta a l'actual situació d'emergència social.

L'Independent de Badalona _ Els Centres Oberts de Badalona i diferents entitats reclamen un pla d’emergència social immediat 28/04/2020. Els Centres Oberts de Badalona i representants de diferents entitats de la ciutat demanen al govern municipal un pla d’emergència social immediat per donar resposta a les necessitats bàsiques derivades de la crisi actual i un altre posterior per garantir un sistema de drets socials i de protecció social.

BDN Notícies _ '50 cèntims, 1 àpat' 25/04/2020. La Televisió de Badalona parla amb el director del Centre Sant Jaume i amb la directora de F.Roca de la campanya solidària 50/1 per repartir 500 àpats diaris entre la població més vulnerable de Badalona.

Ara _512 carmanyoles de macarrons porta a porta 22/04/2020. El diari Ara acompanya els voluntaris i voluntàries a repartir els plats del 50/1 per Badalona i comprova que les enntitats i serveis socials no donen l'abast per l'agreujament de la pobresa als barris més humils.

BDN Notícies _ 500 àpats diaris per a les persones més fràgils de Badalona 21/04/2020. La Televisió de Badalona acompanya el voluntariat en el primer dia de repartiment dels àpats solidaris que elabora l'empresa F.Roca en col·laboració amb el Centre Sant Jaume i la Xarxa Solidària de Badalona.

Badalona Tres60º _ A dos dies de les Llenties Solidàries 03/03/2020. El responsable de Gestió del Centre Sant Jaume, Agustí Soler, i un dels patrons de l'entitat, Carlos Ticó, expliquen tots els detalls del Sopar de Llenties Solidàries del 5 de març al programa de la Televisió de Badalona Tres60º.

Estris.cat _ 8è Sopar Llenties Solidàries per garantir les rutines bàsiques d'infants i joves 10/02/2020. Notícia sobre l'obertura d'inscripcions al 8è Sopar de Llenties Solidàries que organitza el Centre Sant Jaume.

Jesuïtes.net _ Sopar solidar per donar suport al Centre Sant Jaume de Badalona 11/02/2020. Notícia sobre l'obertura d'inscripcions al 8è Sopar de Llenties Solidàries que organitza el Centre Sant Jaume.

Catalunya Religio _ Sopar de Llenties Solidàries, a l’Escola Sant Ignasi de Barcelona 11/02/2020. Notícia sobre l'obertura d'inscripcions al 8è Sopar de Llenties Solidàries que organitza el Centre Sant Jaume.

Flama _ El Centre Sant Jaume obre les inscripcions al 8è Sopar Llenties Solidàries 07/02/2020. Notícia sobre l'obertura d'inscripcions al 8è Sopar de Llenties Solidàries que organitza el Centre Sant Jaume.

Reportatge A UNA _  La UEC al Centre Sant Jaume 18/12/2019. Aquest número de la revista 'A Una' inclou a la pàgina 28 un article sobre la UEC elaborat per la cap de projectes del Centre Sant Jaume, Rocío Humet.

BDN Notícies _ Les entitats socials reclamen la reactivació del Consorci Badalona Sud 11/12/2019. La Televisió de Badalona parla amb el director del Centre Sant Jaume sobre la paràlisi del Consorci Badalona Sud.

El Periódico _ 'Las ayudas al sur de Badalona caen en el olvido político' 02/12/2019. El Periódico aborda amb el director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, la paràlisi del Consorci Badalona Sud.

El Periódico _ 'El tercer sector exigeix pactes i pressupostos' 29/11/2019. El Periódico es fa ressò del manifest firmat pel Centre Sant Jaume i altres entitats del tercer sector reclamant polítiques públiques que assegurin la cobertura dels drets socials, la qualitat de l’atenció, la sostenibilitat dels serveis i la millora de les condicions laborals dels professionals.

BDN Notícies _ La UEC del Centre Sant Jaume 22/11/2019. Un equip dels informatius de la Televisió de Badalona passa el matí a la UEC del Centre Sant Jaume.

BDN Notícies _ L'Espai Familiar del Centre Sant Jaume 22/11/2019. Un equip dels informatius de la Televisió de Badalona passa el matí a l'Espai Familiar del Centre Sant Jaume.

BDN Notícies _ La situació de l'infrahabitatge s'agreuja a Badalona 19/11/2019. Els serveis informatius de la Televisió de Badalona entrevisten el director del Centre Sant Jaume per parlar dels greus problemes d'infrahabitatge que pateix Badalona.

Badalona Tres60º _ Parlem de voluntariat 16/10/2019. El director del Centre Sant Jaume i la responsable del Voluntariat de l'entitat participen al programa de la Televisió de Badalona Tres60º per parlar del voluntariat.

Reportatge a la revista Auna

Bona part de l'èxit és el vincle amb els joves 23/11/2017. El programa BadalonaTres60º publica de forma més extensa el reportatge gravat al Centre Sant Jaume. El periodista Toni Forteza introdueix amb aquest material l'entrevista en directe, a plató, el director de l'entitat Grau Ussetti. El magazine d'actualitat repassa el perfil de les persones ateses i posa sobre la taula, entre d'altres qüestions, els elevats índex d'absentisme escolar que presenten molts centres de la Badalona Sud.

La xarxa ha de donar resposta a les necessitats d'aquests infants i joves 31/10/2017. El periodista Carles Tornero al programa Badalona Matí entrevista al director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti; al jove Luis Enrique Vedia que va participar dels projectes d'Aula Oberta i del Centre Obert i que actualment és estudiant de Dret a la Universitat Autònoma de Barcelona; i a Joaquim Galceran, voluntari de l'entitat, antic alumne del Col·legi Sant Ignasi de Sarrià i veí de Badalona.

El desemparament de molts joves s’agreuja quan es fan grans 19/11/2017. Entrevista a Grau Ussetti: El setmanari Catalunya Cristiana entrevista el director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, amb motiu dels 20 anys de l'entitat. La conversa situa el context de Badalona Sud i les dinàmiques d’exclusió, de marginalitat i de pobresa que intenten trencar com a centre socieducatiu.

Els jesuïtes de Sarrià criden al compromís social amb el centre Sant Jaume 18/10/2017. Crònica de l'acte d'inauguració dels actes del 20è aniversari del Centre Sant Jaume. S'hi recullen les intervencions més destacades d'Antoni Parellada, director del col·legi Jesuïtes Sarrià – Sant Ignasi; del president de la Fundació Carles Blanch, Jaume Boadas; i del director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti.

Televisió de Badalona visita el Centre Sant Jaume 13/10/2017. L'informatiu d'aquest dilluns ha recollit la notícia dels 20 anys del centre amb entrevistes a Beatriz Bueno, responsable de la UEC Gorg, els alumnes Brian de Gracia i Gods Okumbar, i la cap de gestió de l'entitat, Silvia Sala. La notícia s'ha centrat en el projecte de suport a l'escolarització.

Grau Ussetti: "El desemparament de molts joves s’agreuja quan es fan grans" El setmanari Catalunya Cristiana entrevista el director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, amb motiu dels 20 anys de l'entitat. La conversa situa el context de Badalona Sud i les dinàmiques d’exclusió, de marginalitat i de pobresa que intenten trencar com a centre socieducatiu.

Grau Ussetti: "El desamparo de muchos jóvenes se agrava cuando se hacen mayores" 17/10/2017. El semanario Catalunya Cristiana entrevista al director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, en motivo de los 20 años de la entidad. La conversación situa el contexto de Badalona Sur y las dinámicas de exclusión, de marginalidad y de pobreza que intentan romper como centro socioeducativo.

Gorg acull la festa dels 20 anys del Centre Sant Jaume El centre socioeducatiu projecta un nou edifici per millor respondre a les necessitats de Badalona Sud i les seves famílies. Aquest dissabte dia 28 d’octubre la ciutat de Badalona acull l’acte central dels 20 anys del Centre Sant Jaume…

Els jesuïtes de Sarrià criden al compromís social amb el Centre Sant Jaume Aquest dilluns s'han inaugurat els actes de celebració dels 20 anys del Centre Sant Jaume de la Fundació Carles Blanch. L'escola Jesuïtes Sarrià – Sant Ignasi acull des d'ahir una exposició que repassa els 20 anys de trajectòria d'aquest centre …

El Centre Sant Jaume celebra 20 anys Avui dilluns a les sis de la tarda s'inauguren els actes de celebració dels 20 anys del Centre Sant Jaume de la Fundació Carles Blanch. Amb el lema 'Celebrem el passat construint futur', l'escola Jesuïtes Sarrià – Sant Ignasi acull la primera de les activitats ...

Memòria 2016

El Centre Sant Jaume és una entitat plena de vida! Projectes que funcionen i, sobretot, persones dedicades, eficients i amb gran esperit de col·laboració, que permeten dur a terme el nostre gran objectiu: millorar el futur dels nois i noies de Badalona. Les necessitats d’atenció als infants de Badalona encara estan lluny de ser cobertes. És per aquest motiu, que ens plantegem una important ampliació del centre amb la construcció d’un nou edifici, que ens aporti els espais adequats i suficients per a les actuals i futures necessitats. Com sempre diem, el que volem és: “més i millor”, per aconseguir donar un millor futur als infants i joves que acompanyem des dels diferents projectes.

Descarrega PDF

Imatges