“Els contes són un recurs educatiu molt potent”

Uns 70 infants del barri es van apropar durant la festa de Sant Jordi a la parada que va muntar el Projecte de Suport a l'Escolarització a la Plaça Sant Elies de Badalona. Se'ls proposava la construcció d'un teatre de titelles amb els personatges del conte de Sant Jordi. Una forma d'animar els més petits a llegir.

Els contes i la seva escenificació són un recurs educatiu molt potent i és important que allò que transmetin no sigui sexista ni potenciï estereotips de gènere”. Olga Cano i Laia Jiménez, educadores del Projecte de Suport a l'Escolarització, expliquen com van aprofitar la diada de Sant Jordi per fer reivindicació de la igualtat de gènere.

Els petits van jugar a ser directors de teatre. Realment va ser Sant Jordi qui va matar al Drac? O va comptar amb ajuda? I si va ser la princesa qui es va enfrontar? I si el Drac no era tant dolent? Cadascú va deixar volar la imaginació amb la seva pròpia versió de la llegenda de Sant Jordi.

L'activitat forma part del Projecte d'Intervenció Comunitària Intercultural Badalona Sud (ICI).