Foto Premis Civisme 1

El Centre Sant Jaume rep el segon Premi de Civisme a la millora de l'entorn natural

Aquesta setmana, el Centre Sant Jaume hem recollit el Segon Premi de Civisme a l’actuació juvenil que lliura el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya pel nostre projecte de Camp de Treball en pro de la millora de l’entorn natural.

Amb aquest guardó, la Generalitat reconeix la tasca que du a terme el Centre Sant Jaume per fomentar entre el jovent els valors de la responsabilitat, la capacitat associativa, l’esperit de servei i el compromís vers la societat, l’amor i el respecte per la natura sota el principi «Aprenem fent servei».

L’acte de lliurament dels Premis Civisme 2022 va tenir lloc el passat dilluns 28 de novembre a El Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona. Presidit per l’Honorable conseller de Drets Socials de la Generalitat, Carles Campuzano, va pujar a recollir el guardó el director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, acompanyat de dos joves de l’entitat que han participat en les darreres edicions del Camp de Treball, Zaid i Maria Rosa.

Durant el seu discurs, Grau Ussetti va agrair al Departament el lliurament d’un Premi "que ajuda a fer persones responsables d’aquesta societat i del nostre país". Ussetti també va tenir paraules d’agraïment cap als fundadors del Centre Sant Jaume i especialment cap a l’Escola Sant Ignasi “que fa 25 anys va tenir la inspiració de creure que un món millor era possible”.

El director del Centre Sant Jaume tampoc es va oblidar de l’equip de professionals i voluntaris/es que han fet possible la realització del Camp de Treball durant més de 10 anys i, dirigint-se als joves que hi participen, els va agrair que “a través d’aquesta activitat s’estimin la terra que trepitgen i la conservin perquè tots i totes hi visquem millor”.

El Camp de Treball és una activitat que el Centre Sant Jaume ve realitzant des de l’any 2012 amb joves en situació d’alta vulnerabilitat o en risc d’exclusió social. Consisteix en una estada de sis dies i cinc nits al Parc Natural del Montnegre i el Corredor (PNMC) durant la qual 25 adolecents derivats per Serveis Socials, centres educatius de la ciutat i d’altres agents públics o privats realitzen tasques de manteniment i conservació del medi natural, així com d’altres activitats de lleure en les immediacions del campament juvenil del Solell del Corredor on estan acampats i acampades.