Aturat 'in extremis' el desnonament d'una família del Centre Sant Jaume

El passat 20 d’octubre, la Plataforma Sant Roc Badalona va aconseguir aturar en l’últim minut el desnonament d’una família del Centre Sant Jaume formada per un jove de 20 anys en situació d’atur i de la seva mare, afectada per una malaltia mental. Fins al dia abans, la propietat s’havia negat a retirar la denúncia i a acceptar la petició de la família de pagar un lloguer social. Segons el secretari de la Plataforma, Carles Sagués, “estaven preparats per al pitjor dels escenaris i tot feia pensar que a l’hora prevista apareixerien el Mossos per desallotjar aquest pis del barri de Sant Roc”.

Desenes de persones i dues professionals del Centre Sant Jaume estaven donant suport a la família, quan els jutjats van informar que la propietat havia retirat la denúncia. Segons Sagués, el pis era del BBVA i ara el gestiona el fons immobiliari Divarian. Diu el portaveu de la Plataforma que cada cop costa més saber qui ha al darrera d’aquests desnonaments i per tant trobar-ne els interlocutors .“De moment no sabem què faran, però esperem que acceptin un lloguer social. És el més beneficiós per a totes les parts, també per a ells perquè a aquests pisos no els hi trauran cap altre rendiment econòmic”, va dir Sagués referint-se a l’estat precari en que es troba l’immoble.

Segons la Plataforma està sent un octubre tràgic. “nosaltres tenim constància d’almenys 40 desnonaments programats durant aquest mes d’octubre a la ciutat. Jo crec que els poders polítics i les administracions publiques no són conscients d’aquesta barbaritat”, reconeixia Sagués just abans d’emprendre el camí cap al segon desnonament dels tres que hi tenien programats pel matí, un a Llefià i un altre al barri de La Salut.