Activa't suma un any més a la Transpirinenca Social Solidària

Un any més, els joves del projecte Activa't, es preparen amb il·lusió per al gran repte que suposarà la participació en la travessia de la Transpirinenca Social Solidària (TSS). Caminarem amb el lema Per la inclusió social i el desenvolupament sostenible.

Només queda un mes per adherir-nos a la ruta que començarà el 15 de juny al Cap de l'Higuer (Guipuzcoa) i que finalitzarà el 13 de juliol al cap de Creus (Girona). Una travessa de 600 km plena de reptes i superació.

El Centre Sant Jaume participarà en la travessa del 4 al 9 de juliol per a cobrir l'etapa de Núria a Besalú.

Durant aquests mesos hem participat a dues activitats preparatòries: la Màgic Line de Sant Joan de Déu i a la Jornada de Barcelona a Sant Cugat. En aquestes jornades els participants han entrat en contacte amb joves d'altres entitats, han conegut a altres educadors/es i voluntaris que participaran en la travessa i han experimentat l'esforç que suposa pujar i baixar muntanyes. D'aquestes trobades hem tornat a casa amb les butxaques plenes de valors!

La Transpirinenca serà una experiència que ens permetrà obrir-nos a la natura, consolidar aprenentatges vitals, socialitzar i viure de prop la cooperació i la solidaritat en un entorn únic. A més, podrem apreciar i respectar la natura que ens envolta i els recursos que disposem, participar d'activitats organitzades per diferents entitats i empreses per a apoderar als joves. En definitiva, seran 6 dies de descobriment i d'aprenentatge per a tots nosaltres!