Consell dels Infants de Badalona

Dimecres 23 de gener va tenir lloc una nova trobada del Consell dels Infants de Badalona. L'Ayman hi va assistir i ens ho explica en aquesta carta:

L'Ayman al Consell d'Infants de Badalona Hola sóc l'Ayman, tinc onze anys i aquest any jo sóc el representant de Centre Sant Jaume. Us explicaré com funciona i que és el consell d'infants.

El Consell dels Infants de Badalona (CIB) es va constituir el 24 de novembre de 2004. Aquest curs 2018-19 està format per setanta-dues noies i nois que representen a 35 centres socioeducatius, esplais i escoles de la ciutat.

Què és el consell d'infant de Badalona?
És un òrgan de participació en el qual fem debats, fem sentir la nostra veu, fem propostes, promovem activitats i aprenem sobre els temes de la ciutat i del món que ens interessen, com per exemple els drets dels infants o fer propostes de millora dels espais de joc de la ciutat.

Què fem?
Es fan reunions del Plenari del CIB, una a l'inici de curs i una altra al final, i decidim quins temes i quines activitats fem cada curs i com hi poden participar els infants de totes les escoles i dels altres centres educatius que participen. Durant el curs fem altres trobades per anar treballant aquests temes.

Com ens organitzem el consell d'infants?
Cada escola, centre socioeducatiu o esplai té dos representants en el CIB, que han de tenir entre 10 i 12 anys (5è o 6è de primària). Cada curs fem dos Plenaris i tres Trobades de representants. Les propostes que s'elaboren a cada centre es comuniquen i, si cal votar, s'acorda el que la majoria determini.

A mi m'agrada el consell d'infants perquè donem la nostra opinió i som escoltats pels nostres companys i pels adults. Si voleu tafanejar una mica més sobre què fem al CIB us deixo l'enllaç a la seva pàgina web on trobareu molta més informació i notícies: http://consellinfantsbadalona.cat/