Nadal connecta Sarrià amb el Sud de Badalona

Alumnes i famílies de la comunitat educativa de Jesuïtes Sarrià – Sant Ignasi han fet possible un any més la recollida de joguines pels infants i adolescents, i de torrons i neules per les famílies que participen dels projectes del Centre Sant Jaume. Es tracta de la Festa de Nadal, celebrada aquest dissabte 15 de desembre a la mateixa escola.

“La Festa de Nadal de Sant Ignasi permet posar en contacte dues realitats molt diferents i crear consciència de la desigualtat social. En aquesta acció concreta tothom hi participa: sigui des de la generositat econòmica com amb temps i implicació”, explica Anna Maria Comas des de la Fundació Carles Blanch. Des de l'equip del Centre Sant Jaume agraeixen el compromís constant d'aquesta comunitat educativa.

Setmanes abans de la festa, els alumnes del Sant Ignasi han pogut conèixer les vides d'algunes famílies del centre i s'han implicat en la recollida d'aliments i joguines per aquestes famílies. Durant la jornada a Sant Ignasi, el Centre Sant Jaume ha disposat de dues parades: una de recollida de joguines i una segona que ha servit per compartir la campanya a favor de l'escolarització que l'entitat impulsa a Badalona. Amb el lema 'Que l'escola t'acompanyi', els participants del taller han plegat un avió, hi han escrit un desig i se l'han endut amb un fil per penjar-lo a l'arbre de casa.

Amb les joguines i els torrons que ha recollit l'entitat, aquest dijous 20 de desembre les famílies dels infants que participen de les activitats habituals del Centre Sant Jaume, junt amb l'equip educatiu, celebraran plegats el Nadal. Cantaran nadales, faran cagar el tió i hi haurà un espai de photocall i també pica-pica. Com explica l'Anna Maria, es tracta d'un “espai de trobada distès i festiu per compartir des de la vessant més lúdica”.