"La inclusió passa per posar en valor la diferència"

El darrer número de la revista A una, que edita la comunitat educativa de Jesuïtes Sarrià - Sant Ignasi està dedicat de forma transversal a la inclusivitat. Des de l'equip d'atenció especialitzada del Centre Sant Jaume en parlen així les educadores Marta Monterde i Soledad Garcia.

"Des del Centre Sant Jaume entenem el concepte d’inclusió des d’una perspectiva que posa en valor la diferència. En aquest sentit, concebem la diversitat com un aspecte positiu i enriquidor que permet fomentar el respecte i la convivència en una societat cada vegada més plural. Així doncs, és aquesta visió positiva de la diversitat la que ens permet trencar les barreres de l’exclusió i la discriminació, garantint la igualtat de drets i oportunitats per a totes les persones. Aprofundint una mica més en el concepte d’inclusió, el podem entendre també com aquell procés que permet i assegura la presència, la participació i l’èxit de les persones, ja sigui en l’àmbit educatiu, social o laboral".

Podeu llegir aquí l'article sencer, titulat 'Avançant cap a una societat inclusiva'.