Verdú aplega una seixantena de voluntaris del Sector Social

La V Trobada del Voluntariat de les entitats del Sector Social a Catalunya va reunir dissabte a Verdú una seixantena de persones. Una jornada per posar rostre a les persones que col·laboren amb els projectes de les diferents entitats. Però també per apropar-se a la figura de sant Pere Claver, fill d'aquesta vila de l'Urgell i patró dels jesuïtes al nostre país.

“És fantàstic conèixer el lloc on cadascú fa el seu voluntariat” explica Joaquim Galceran, voluntari del Centre Sant Jaume. Al matí, després de la visita cultural al Castell de Verdú, es van reunir a la plaça per grups i van poder intercanviar característiques i finalitats de cada entitat. Hi van ser representades també Arrels Sant Ignasi, la Fundació La Vinya, la Fundació Salut Alta, Cristianisme i Justícia i Migra Studium.

Al llarg del dia van tenir l'oportunitat també de visitar l'església i, de la mà del jesuïta Roger Torres, el Santuari-casa natal del sant. Missioner del segle XVII a l'Amèrica Llatina, sant Pere Claver va dedicar la vida a defensar els esclaus negres. Un relat que transmet una forma d'apropar-se a l'altre que continua sent font d'inspiració per a les entitats del sector.

Fotografies: Fundació Migra Studium, Fundació La Salut Alta, Jesuïtes de Catalunya.