“La Transpirinenca és un lloc on conèixer gent, esforçar-se, superar-se”

L'equip de la Transpirinenca Social i Solidària (TSS) van visitar divendres els joves del projecte Activa't del Centre Sant Jaume. La visita va servir per presentar la seva entitat i les diferents activitats que fan durant l'any, així com la ruta que es fa a l'estiu. Volen engrescar-los a participar-hi aquest juliol.

Per això els van explicar el projecte amb un power point i un video d'un antic jove que va fer la ruta i que ara treballa amb ells, on explicava la seva experiència a la transpirinenca. “Tot i que l'activitat els pot semblar dura i feixuga, han pogut veure que la ruta és un lloc on conèixer gent, esforçar-se, superar-se i poder reflexionar envoltat de paisatges que normalment no veuen”, explica l'educadora María Mañá.

Amb el lema 'Una marxa per la inclusió social', la TSS és una entitat social que té com a base de treball la natura. L'espai natural és l'aula de treball. Està formada per molts voluntaris i alguns treballadors que a l'estiu, durant 42 dies, fan la ruta de la transpirinenca. Els participants de diverses entitats de Catalunya i de la resta de l'Estat caminen conjuntament en diferents trams de la ruta.