Imatge o vídeo destacat

20 anys de bona feina també són notícia!

Diversos mitjans de comunicació i portals web s'han fixat en la tasca del Centre Sant Jaume amb motiu dels 20 anys de trajectòria de l'entitat. Recollim aquí diferents notícies, entrevistes i reportatges que han explicat la missió i els reptes d'aquest projecte socioeducatiu ubicat al barri de Gorg:

“Bona part de l'èxit és el vincle amb els joves”

• Televisió de Badalona, 23/11/2017. El programa BadalonaTres60º publica de forma més extensa el reportatge gravat al Centre Sant Jaume. El periodista Toni Forteza introdueix amb aquest material l'entrevista en directe, a plató, el director de l'entitat Grau Ussetti. El magazine d'actualitat repassa el perfil de les persones ateses i posa sobre la taula, entre d'altres qüestions, els elevats índex d'absentisme escolar que presenten molts centres de la Badalona Sud.

“La xarxa ha de donar resposta a les necessitats d'aquests infants i joves”

• Ràdio Badalona, 31/10/2017. El periodista Carles Tornero al programa Badalona Matí entrevista al director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti; al jove Luis Enrique Vedia que va participar dels projectes d'Aula Oberta i del Centre Obert i que actualment és estudiant de Dret a la Universitat Autònoma de Barcelona; i a Joaquim Galceran, voluntari de l'entitat, antic alumne del Col·legi Sant Ignasi de Sarrià i veí de Badalona.

“El desemparament de molts joves s’agreuja quan es fan grans”

• Catalunya Cristiana, 19/11/2017. Entrevista a Grau Ussetti: El setmanari Catalunya Cristiana entrevista el director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti, amb motiu dels 20 anys de l'entitat. La conversa situa el context de Badalona Sud i les dinàmiques d’exclusió, de marginalitat i de pobresa que intenten trencar com a centre socieducatiu.

Els jesuïtes de Sarrià criden al compromís social amb el centre Sant Jaume

• Jesuïtes Catalunya, 18/10/2017. Crònica de l'acte d'inauguració dels actes del 20è aniversari del Centre Sant Jaume. S'hi recullen les intervencions més destacades d'Antoni Parellada, director del col·legi Jesuïtes Sarrià – Sant Ignasi; del president de la Fundació Carles Blanch, Jaume Boadas; i del director del Centre Sant Jaume, Grau Ussetti.

El suport a l'escolarització, un punt fort del Centre Sant Jaume

• Televisió de Badalona 13/10/2017. L'informatiu de Televisió de Badalona recull la notícia dels 20 anys del centre amb entrevistes a Beatriz Bueno, responsable de la UEC Gorg, els alumnes Brian de Gracia i Gods Okumbar, i la cap de gestió de l'entitat, Silvia Sala. La peça s'ha centrat en el projecte de suport a l'escolarització.

El Centre Sant Jaume celebra 20 anys de compromís socioeducatiu

• Catalunya Religió, 13/10/2017. La notícia situa els actes de celebració del 20è aniversari i explica com l'acompanyament integral és el principal actiu d'aquesta entitat. L'article parla dels seus orígens i de com va inspirar la figura del jesuïta Carles Blanch la fundació d'aquest projecte d'atenció als infants i joves més febles.