II Jornada Voluntaris Sector Social: "Acollim per transformar"

El passat dissabte 24 de gener ens vam reunir a la Parròquia de la Mare de Déu de Bellvitge voluntaris i professionals d'entitats vinculades al Sector Social de la Companyia de Jesús sota el lema "Acollim per transformar" amb l'objectiu de compartir i aprofundir sobre la tasca que realitzem a les diferents entitats que organitzaven l'acte (Fundació Salut Alta, Fundació Migra Studium, Fundació La Vinya, Fundació Arrels Sant Ignasi i Cristianisme i Justícia i Fundació Carles Blanch) així com persones vinculades a altres entitats com el Casal Loiola o Arrels Fundació.

Entre el conjunt de participants vam coincidir persones de diferent origen i experiència pràctica a cada una de les diferents entitats que vam poder posar en comú allò que vivim, sentim i ens mou a dedicar  a l'acte, vam comptar amb el delegat del Sector Social de la Companyia de Jesús, Alberto Ares sj i el delegat de l'Àrea de Menors de la Companyia, Joaquin Solá sj.

Des de l'Associació Àkan, en Santi Thió i la Lluïsa Geronés ens van oferir una presentació sobre l'Acollida. Partint de la realitat personal i de la gent que Àkan atén a Girona, la intensitat del discurs i de les situacions viscudes va permetre la reflexió al voltant de què fem cadascú de nosaltres en les intervencions quotidianes amb les persones que acompanyem.