#ConstruïmFutur a través de #rutines

Les rutines són imprescindibles durant l'etapa infantil i juvenil. Donen seguretat i aplanen el camí cap a l'èxit educatiu, personal i vital de cada nen i nena.

Al Centre Sant Jaume fem pedagogia del quotidià, és a dir, treballem per consolidar certes rutines en infants, joves i famílies en risc d'exclusió social o situació d'alta vulnerabilitat.

Navegant per les rutines de les persones que han participat al Centre Sant Jaume, descobrim com els ha canviat el seu pas per l'entitat.

La rutina de la Zaira i el Barti la marquen els seus dos fills, l’Abraham de 2 anys i l’Isaac de només 3 mesos. Barti és gitano i era un adolescent de 12 anys molt rebel quan va entrar a la UEC del Centre Sant Jaume. No volia estudiar, però després de 4 anys a l’entitat, va canviar el xip i es va treure el graduat. Ara porta un temps treballant com a electricista i fa tot el que pot per passar més temps a casa amb la seva família.

Com ens pots ajudar?

Fes un donatiu i ajuda’ns a construir més i millors #rutines per als infants i joves que venen al Centre Sant Jaume.

Vull col·laborar

La rutina de l'Eli depén en gran part de la seva feina com a integradora social en una Llar-Residència per a persones amb discapacitat intelectual. Va arribar al Centre Sant Jaume amb 8 anys i encara que va marxar als 18, sovint ens visita per explicar-nos novetats.

Ara, Elisabeth Capitán somia amb estudiar la carrera d'Educació Social i treballar a una entitat com la nostra.

Vull col·laborar

La rutina del Luis Enrique comença molt d'hora al matí. Passeja el seu gos Duky una estona i després agafa el ferrocarril fins a la Universitat Autònoma de Barcelona, on estudia quart de Dret i primer de Criminologia.

Luis Enrique Vedia Añez va néixer a Bolívia, però va arribar a Badalona quan tenia 8 anys. Amb 16 va aterrar al Centre Obert del Centre Sant Jaume i ara amb 22, es prepara vestir-se la toga negra i convertir-se en jutge.

Vull col·laborar

La rutina de l'Adama té molt a veure amb el seu somni de muntar una cadena de restauració de cuina saludable. Nascut a Mali, Adama Doumbia va venir a Badalona quan era només un nen i l’adaptació a la ciutat, la cultura i l’idioma no va ser gens fàcil.

Diu que al Centre Sant Jaume el van guarir emocionalment. Va estudiar el grau d'Auxiliar d’Infermeria i està treballant a una residència de gent gran, però ara la seva il·lusió és obrir el seu propi negoci i l’estem ajudant a fer-ho possible.