Imatge o vídeo destacat

Neix una campanya a Badalona Sud per a l'èxit escolar

Amb el lema ‘Que l’escola t’acompanyi’, el Centre Sant Jaume de la Fundació Carles Blanch fa una crida a difondre els beneficis de l'escolarització durant el curs 2018-2019. L'Escola Baldomer Solà, el Col·legi Lestonnac de Badalona i l'Escola Josep Boada són les tres escoles que s'han sumat a l'equip promotor d'aquesta campanya. La iniciativa compta també amb el suport del Consorci Badalona Sud, de l'Ajuntament de Badalona i de la Generalitat de Catalunya. La campanya també contempla la possibilitat d'adherir-se a títol personal.

Segons el 'Pla integral de transformació 2017-2022', publicat pel Consorci Badalona Sud, l'absentisme escolar és un dels reptes principals en aquest territori. L’equip motor de la campanya està convençut que l’escolarització s’ha de promoure més enllà dels centres educatius i de les famílies que presenten situacions d’absentisme escolar. Per aconseguir una escolarització plena cal implicar tota la ciutadania. El lema ‘Que l’escola t’acompanyi’ sintetitza aquest desig i reforça el sentit comunitari de l’educació.

Des del mes de juliol del 2017, més d'un centenar de persones entre alumnes, famílies, equips directius d'escoles i agents socials amb gran recorregut al territori, han intervingut en una fase prospectiva i d'escolta per definir el contingut de la campanya. Com a resultat d'aquest procés participatiu, el missatge s’estructura en tres eixos, que corresponen als principals beneficis de l’escolarització: l'obertura al coneixement, la socialització i el creixement personal.

L'avió, símbol de projecte vital

L'Andreu, un nen de 12 anys, és el protagonista del vídeo de la campanya. Ha rebut un missatge en un avió de paper: “Diu que soc un heroi i que l'escola fa créixer la meva força”, explica. L'avió simbolitza el projecte vital de cada infant i és un element valorat per la resta d'agents del territori. En concret, al vídeo hi han participat representants d'entitats com la Fundació Ateneu Sant Roc, l'Esplai Lluís Maria Chanut o l'Associació de Veïns Joaquim Ruyra; treballadors vinculats al Mercat de Sant Roc; serveis com el Centre d'Atenció Primària de Sant Roc o la Biblioteca de Sant Roc, i centres educatius, com el Col·legi Lestonnac de Badalona.