L'àrea de menors del sector social dels jesuïtes: millor anar a la una

Les direccions de les set entitats vinculades al Sector Social de la Companyia de Jesús que treballen amb menors i les seves famílies s'han reunit a la parròquia de la Mare de Déu de Bellvitge els dies 24 i 25 de gener. L’objectiu d'aquestes trobades trimestrals és articular i coordinar la tasca socioeducativa que duen a terme des dels diferents barris i ciutats on són presents.

Aquest curs 2017-18 han iniciat una reflexió conjunta sobre l'àmbit emocional de les persones que acompanyen les entitats. "Treballar les emocions permet donar una resposta més integral i adaptada a les situacions de vulnerabilitat que viuen les persones que acompanyem", explica Grau Ussetti, director del Centre Sant Jaume de Badalona.

La reunió també ha servit per començar a coordinar la trobada anual de tots els equips educatius que el proper mes de març celebraran a Madrid. Segons Ussetti, "és una nova oportunitat per compartir i créixer com a Sector Social i com a Àrea de Menors".

Hi han participat les entitats de Nazaret (Alacant), la Fundación Hogar de San José (Gijón), la Fundación Amoverse (Madrid), la Fundación Padre Montalvo (Palma de Mallorca), la Fundació La Vinya (L’Hospitalet de Llobregat), la Fundació Salut Alta i el Centre Sant Jaume-Fundació Carles Blanch (Badalona). Tot i que les realitats de cada context varien, els equips educatius s'han proposat compartir procediments i metodologies d'intervenció sota una mateixa inspiració ignasiana.