Dret dels Infants Centre Sant Jaume

#20N, Dia Internacional de la Infància

Abans de la pandèmia, a Catalunya, un de cada tres infants estava en una situació de risc de pobresa o exclusió social. La pandèmia ha aguditzat encara més aquestes xifres.

Coincidint amb el Dia dels Drets de la Infància, les entitats que formen part del Sector Social de la Companyia de Jesús a Catalunya denuncien que el risc d'exclusió social infantil no para de créixer. Una situació que crea estigma, habitatge insegur, bretxa digital o absentisme escolar, entre d'altres problemes.

Les nostres entitats treballen compromeses amb els drets de la infància desenvolupant programes diversos socioeducatius i d'acompanyament per a infants, joves i famílies especialment vulnerables o en situació d'exclusió social.

"Els desnonaments o habitatges amb desperfectes o sobreocupats afegeixen dificultats al desenvolupament dels infants", denuncia la Fundació Salut Alta de Badalona

Des d'Arrels Sant Ignasi, entitat de Lleida ens recorden que la falta d'eines i competències tecnològiques adequades es suma a l'exclusió social disparant la desigualtat educativa. Com ho fa també l'absentisme escolar, una de les preocupacions i de les àrees de treball del Centre Sant Jaume de Badalona.

Per la seva banda, la Fundació La Vinya, des de L'Hospitalet, ens fa notar el risc que les situacions de pobresa que viuen els infants els puguin aïllar, culpabilitzar i estigmatitzar.