Protesta famílies desnonades

L’Ajuntament de Badalona deixa de pagar l'allotjament a les famílies afectades per l'enderroc de l'edifici de la Salut

El govern del PP a l’Ajuntament de Badalona ha comunicat a les famílies afectades pels desperfectes i posterior enderrocament de l’edifici situat al Passatge de la Torre al barri de la Salut que malgrat no tenir cap alternativa habitacional, ni privada ni pública, durant el dia d'avui hauran d’abandonar l’allotjament que els hi va ser facilitat.

Les vuit famílies que vivien a l’edifici enderrocat i dues més que vivien a pisos amb problemes estructurals als carrers Calderón de la Barca i Pintor Rosales manifesten la impossibilitat de trobar un habitatge al mercat privat, per la relació entre el preu i els seus ingressos i també per les condicions exigides per les immobiliàries. També es queixen de la manca d’acompanyament real de l’administració pública per poder superar aquests inconvenients i destaquen la contradicció que existeix a l’hora de demanar ajuts públics al lloguer als quals no s’hi pot accedir sense un contracte en vigor.

La manca de suport i empatia que l’Ajuntament ha mostrat fins ara, s’agreuja encara més en relació a les famílies que eren propietàries. Ho han perdut tot, no poden pagar un lloguer i a més l’Ajuntament els hi reclama 40.000 euros de despeses per l’enderrocament.

Les famílies expliquen que fa un any, quan es va produir la demolició i Garcia Albiol era cap de l’oposició, els va dir que era una injustícia com se’ls estava tractant des de l’equip de govern. “Ens va dir que comptessim amb ell per tot el que fes falta” asseguren les famílies, “i ara que és l’alcalde i pot decidir, ens envia a viure al carrer”.

Davant d’aquesta situació, el Centre Sant Jaume, les entitats en defensa del dret a l’habitatge i la resta d’entitats socials agrupades a BADALONA CONTRA LA POBRESA, exigim que no es retiri la prestació social i que es donin les instruccions oportunes als serveis municipals per trobar-ne una alternativa.