190916 foto trobada sector social Jesuïtes Catalunya

Nova trobada del sector social dels Jesuïtes de Catalunya

Les treballadores i treballadors del Centre Sant Jaume hem compartit matí i experiències amb els equips d’altres entitats del sector social de la Companyia de Jesús a Catalunya que treballen amb persones vulnerables i en risc d’exclusió social. Es tracta de la Fundació Salut Alta, Arrels Sant Ignasi, Migra Studium, Fundació La Vinya, Cristianisme i Justícia i la delegació d’Entrecultures a Barcelona.

La trobada ha reunit unes 80 persones que hem participat en algun dels 10 tallers formatius que havien preparat els membres de les diferents organitzacions relacionats amb el món penal i penitenciari, gestió del voluntariat, llei d’estrangeria, treball per projectes, el teatre com a eina per a l’educació emocional, incidència des de la base o la interculturalitat com a repte.

Luis Arancibia, delegat del sector social dels Jesuïtes a Espanya i encarregat d’obrir l’acte, ha destacat la importància de la mirada. “Ens ho juguem tot amb la nostra forma de mirar”, ha dit, “cal mirar amb agraïment, desig, ambició i confiança”.

La trobada, que també ha comptat amb la presència del delegat dels Jesuïtes a Catalunya, Llorenç Puig SJ, s’ha celebrat a la parròquia de la Mare de Déu de Bellvitge a l’Hospitalet de Llobregat.