L'acompanyament emocional, nou accent a l'Àrea de Menors dels jesuïtes

Una cinquantena de professionals de l'Àrea de Menors dels jesuïtes de tota la província s'han reunit aquesta darrera setmana a la Casa San Ignacio de Madrid. Activitats guiades, petites ponències i espais de reflexió els han permès compartir experiències i inquietuds, iniciar noves línies de treball i conèixer amb més detall d'altres projectes del mateix sector.

L'acompanyament emocional ha centrat bona part de l'espai formatiu, amb un primer apropament a la feina que fan les entitats des d'aquesta perspectiva. Es tracta de veure com s'integren els aspectes emocionals dels infants i de les famílies en el dia a dia de les entitats.

“L'objectiu de la trobada és situar millor el Sector Social dels jesuïtes”, explica l'educadora Paula Ramos. En concret, es tracta de “compartir formes de fer i una mateixa visió de cara als menors i famílies que atenem” i també de “sentir-nos part d'un què molt més gran”.

Es tracta de la XVII edició de la trobada, que se celebra anualment. Enguany ha tingut lloc del 8 al 10 de març a Madrid i la Fundación Amoverse n'ha assumit la coordinació en tant que amfitriona. Els participants han visitat les instal·lacions d'aquesta entitat i n'han conegut la història i la tasca educativa que porten a terme a dia d'avui als barris de El Polzo i Ventilla, amb projectes d'inserció laboral com 'Ellas lo bordan' o el restaurant El Mandela, al centre de la ciutat.

Junt amb el Centre Sant Jaume, també hi han participat la Fundació Padre Montalvo de Mallorca; la Fundació Migra Studium de Barcelona; la Fundació La Salut Alta de Badalona; la Fundació La Vinya de Barcelona; la Fundación Red Íncola de Valladolid; la Fundación Hogar de San José de Gijón i Nazaret d'Alacant.

L'Àrea de Menors en risc social és una de les quatre branques amb què s'estructura el Sector Social de la Companyia de Jesús, junt amb Cooperació internacional, Migracions i l'Àmbit d'inclusió. La propera trobada d'aquesta àrea tindrà lloc del 21 al 23 de març del 2019.