El Centre Sant Jaume participa en la formació sobre identitat i missió a Valladolid

Dues professionals del Centre Sant Jaume-Fundació Carles Blanch han participat a Valladolid en una formació específica per al sector social dels jesuïtes de la província d'Espanya. Des de diumenge 26 fins dijous 30, gent que treballa amb l'àmbit de les migracions, de menors i de cooperació han repassat quina és la identitat i la missió de la Companyia de Jesús. I també han analitzat com s'actualitza a dia d'avui el projecte del pelegrí Sant Ignasi.

La responsable de la UEC Gorg i del projecte de suport a l'escolarització, Beatriz Bueno, valora així l'encontre amb d'altres professionals del sector: “D'aquesta formació m'emporto el sentir que formes part d'una comunitat més gran”. Aquests dies han estat també una oportunitat per visibilitzar la feina conjunta i tenir cura els uns dels altres: “Ens hem pogut cuidar i acompanyar de manera propera”, hi afegeix.

La treballadora social i responsable de l'equip d'atenció especialitzada del Centre Sant Jaume, Judit Caminal, reconeix la importància de conèixer la figura de Sant Ignasi: “Aquests trets d'identitat ens ajudaran com a responsables a acompanyar els equips i a fer-los veure la gran feina que es fa des de la Companyia”, explica.

La formació, a càrrec de Cecília Villaroel, Roger Torres, Eduardo Menchuca i M. Carmen de la Fuente, ha comptat amb espais de celebració i de pregària, i sessions de treball per conèixer les obres del sector. Els 25 participants han pogut visitar Red Íncola i han conegut així la Plataforma Apostòlica Local de Valladolid.

Es tracta del primer mòdul d'un cicle de tres formacions, que es completen en anys successius. El segon mòdul tindrà lloc el mes de març a Loiola i tractarà 'La mirada contemplativa de la realitat social'; i el tercer mòdul, dedicat a 'L'acompanyament', es farà al Puerto de Santa María el mes de juliol.

En aquesta ocasió, hi han participat les entitats catalanes de la Fundació La Vinya, la Fundació Salut Alta, la Fundació Migra Studium i la Fundació Carles Blanch. I, de la resta de la província, la Fundación Amoverse, la Casa San Ignacio – SSJC, Nazaret, la Fundación Ellacuría, Pueblos Unidos – FSJC, el Centro Lasa, la Fundación Red çÍncola, Alboan, Entreculturas, la Fundación Hogar de Satn José i l'Asociación 'para la libertad'.