El patró Francesc Xicoy, amb el papa Francesc

No passa cada dia que un dels patrons de l'entitat pugui saludar personalment el papa Francesc. Però fa uns dies el jesuïta Francesc Xicoy va concelebrar l'eucaristia amb ell a la Casa de Santa Marta, al Vaticà.

“Cal fer lloc en el nostre interior per atendre la veu de l'Esperit, els servei als pobres i marginats, i la gratuïtat”. Això és el que subratlla Xicoy de l'homilia que va predicar el papa Francesc a Santa Marta, amb motiu de l'evangeli sobre l'expulsió dels mercaders del temple.

Són idees que lliguen amb la projecció social i educativa del Centre Sant Jaume. L'equip aposta sobretot per l'atenció i l'acompanyament als més febles de la societat; però valora també la cura de la interioritat i el treball dels voluntaris és una mostra indiscutible d'una acció gratuïta.

Xicoy és patró de la Fundació Carles Blanch des de la seva fundació i va ser un dels inspiradors del projecte. La trobada amb el pontífex va tenir lloc a Roma amb motiu dels seus 50 anys de prevere. Va viatjar al Vaticà acompanyat de Lluís Victori, professor durant molts anys de l'IQS, designat Missioner de la Misericòrdia, i que també complia 50 anys de sacerdoci.

Tots dos van concelebrar la missa amb el papa a la capella de la residència Santa Marta, el passat 24 de novembre. En acabar l'eucaristia el pontífex va saludar un per un els concelebrants.